Οι έμποροι λιανικής πώλησης ψάχνουν τρόπους για να απαλλαγούν από τις γραμμές πληρωμής

Ετοιμαστείτε να πείτε αντίο στην γραμμή πληρωμής. Ένα χρόνο μετά το άνοιγμα του πρώτου καταστήματός του, οι νεοσύστατες επιχειρήσεις και οι έμποροι λιανικής πώλησης αγωνίζονται για να αποκτήσουν παρόμοια τεχνολογία σε άλλα καταστήματα σε όλο τον κόσμο, επιτρέποντας στους αγοραστές να αγοράζουν ψωμιά χωρίς να περιμένουν στη σειρά.

Ένα χρόνο μετά το άνοιγμα του πρώτου καταστήματος της Amazon, οι νεοσύστατες επιχειρήσεις και οι έμποροι λιανικής πώλησης αγωνίζονται για να αποκτήσουν παρόμοια τεχνολογία σε καταστήματα σε όλο τον κόσμο, επιτρέποντας στους αγοραστές να αγοράζουν παντοπωλεία χωρίς να περιμένουν στη σειρά.

Εάν λειτουργούν, τα καταστήματα χωρίς μετρητά όχι μόνο εξοικονομούν χρόνο, αλλά και χρήματα, τόσο για τους εμπόρους που κόβουν το κόστος όσο και για τους πελάτες των οποίων οι αγοραστικές συνήθειες διαχωρίζονται.

Από τις κάμερες και τους αισθητήρες, τα καταστήματα θα γνωρίζουν πότε οι αγοραστές παραλαμβάνουν ένα προϊόν και το βάζουν κάτω και μπορούν να τους στείλουν μια έκπτωση για να τους πειράξουν να το αγοράσουν. Οι έμποροι θα είναι σε θέση να δημιουργήσουν περισσότερο χώρο για εμπορεύματα, να παρακολουθήσουν καλύτερα όταν τα ράφια χρειάζονται αναπλήρωση και να αντλήσουν περισσότερες επιχειρήσεις από τις ορδές των πελατών που απειλούν τις μακριές γραμμές.

Όμως, το σύστημα παρακολούθησης που βασίζεται στην τεχνολογία χωρίς ταμιακά στοιχεία είναι αναπόφευκτο να δημιουργήσει νέα προβλήματα ιδιωτικότητας και ανησυχίες για τα δεδομένα των πελατών που πέφτουν σε λάθος χέρια, ειδικά εάν τα καταστήματα αναπτύσσουν λογισμικό αναγνώρισης προσώπου στις πανταχού παρούσες κάμερες που παρακολουθούν τους αγοραστές.

“Θα μπορούσε να είναι τρομακτικό και θα μπορούσε να είναι ανατριχιαστικό”, δήλωσε ο Peter Trepp, Διευθύνων Σύμβουλος της FaceFirst, μιας εταιρείας του Λος Άντζελες που μέχρι στιγμής έχει πουλήσει τα εργαλεία αναγνώρισης του προσώπου στους λιανοπωλητές που προσπαθούν να εντοπίσουν τους καταπιεστές και άλλους εγκληματίες. “Αλλά αν χρησιμοποιείται για να δώσει στους ανθρώπους ένα κουπόνι 30 τοις εκατό για κάτι που θέλουν αυτό θα είναι ένα ωραίο όφελος. Αυτή η εμπειρία θα βοηθήσει τους ανθρώπους να αγκαλιάσουν την τεχνολογία ».

Η Amazon έχει ξεκινήσει στις ΗΠΑ, ανοίγοντας 10 convenience stores σε τρεις πόλεις: Σικάγο, Σαν Φρανσίσκο και Σιάτλ. Τα καταστήματα πωλούν σαλάτες και σάντουιτς για μεσημεριανό γεύμα, καθημερινά αντικείμενα όπως χαρτί υγείας και Advil, καθώς και είδη παντοπωλείου όπως το Cheerios και το ακατέργαστο βόειο κρέας.

Οι αγοραστές σαρώνουν μια εφαρμογή για να μπουν στο κατάστημα του Amazon Go, να αρπάξουν ό, τι θέλουν και να βγουν έξω. Οι κάμερες και οι αισθητήρες στην οροφή παρακολουθούν αυτό που έχει τραβήξει ώστε οι πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες τους να χρεώνονται αυτόματα όταν φεύγουν. Οι αγοραστές θα γνωρίζουν πόσο καιρό χρειάστηκε να ψωνίσουν, δεδομένου ότι η Amazon στέλνει μια ειδοποίηση με το χρόνο των αγορών τους.

“Ήταν απλά μια εκπληκτική εμπειρία”, δήλωσε ο Tom Hadfield, ο οποίος αγόρασε ένα Coke Zero σε ένα λεπτό και πέντε δευτερόλεπτα σε ένα από τα καταστήματα Go στο Σαν Φρανσίσκο, ενώ επισκέφθηκε πρόσφατα την πόλη.

Ο Χάντφιλντ, ο οποίος διαχειρίζεται μια τεχνολογική εκκίνηση στο Ώστιν του Τέξας, δήλωσε ότι του υπενθύμισε την πρώτη φορά που οδήγησε ένα Uber Danish krone.

«Απλά ξέρεις ότι πρόκειται να είναι το μέλλον», είπε.

Η Amazon δεν λέει πόσα χρήματα κάνουν τα καταστήματα της χωρίς μετρητά. Ωστόσο, οι αναλυτές από την RBC Capital Markets επισκέφθηκαν πρόσφατα τα δύο καταστήματα του Σαν Φρανσίσκο του Amazon Go για να βρουν έναν αριθμό. Με βάση τις παρατηρήσεις τους σχετικά με τα κυκλοφοριακά πρότυπα, εκτιμούν ότι περίπου 400-700 πελάτες την ημέρα θα επισκεφθούν κάθε ένα από τα καταστήματα Amazon Go περίπου 2.000 τετραγωνικών ποδών, δημιουργώντας πωλήσεις ύψους 1.1 εκατομμυρίων έως 2 εκατομμυρίων δολαρίων ετησίως, υποθέτοντας μια μέση αγορά $ 10. Στο υψηλό τέλος αυτού του εύρους, δουλεύει σε διπλάσιο των πωλήσεων ενός τυπικού καταστήματος μικροκυμάτων των ΗΠΑ, υπολογίζονται τα RBC.