Να είστε ασφαλείς και έξυπνοι όταν ψωνίζεστε στο διαδίκτυο ή με κινητές συσκευές

Οι ηλεκτρονικές αγορές και τραπεζικές συναλλαγές μπορούν να εξοικονομήσουν χρήματα και να κάνουν τη ζωή σας πιο βολική. Ταυτόχρονα, οι εγκληματίες είναι ενεργοί και οι απάτες τους καθίστανται όλο και πιο δύσκολες, οπότε πρέπει να κάνετε περισσότερα από ό, τι πριν για να προστατευθείτε όταν πραγματοποιείτε συναλλαγές στο διαδίκτυο.

Στο παρελθόν, ήταν αρκετά εύκολο να εντοπιστούν ψεύτικες ιστοσελίδες. Τα άσχημα γραμμένα μηνύματα ή οι απίστευτα χαμηλές τιμές από τους υποτιθέμενους λιανοπωλητές σε απευθείας σύνδεση ήταν εύκολο να εντοπιστούν (dinero).

Τώρα, όμως, ψεύτικες τοποθεσίες αγορών μεταμφιεσμένες ως πραγματικές και ψεύτικα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου έχουν γίνει πιο εξελιγμένα και είναι πιο δύσκολο να εντοπιστούν.

Ακόμα και η αστυνομία είχε προβλήματα. Η αστυνομία της Σιγκαπούρης προειδοποίησε τους καταναλωτές το Μάιο, για παράδειγμα, για απάτη πλαστοπροσωπίας που αφορούσε ψεύτικες ιστοσελίδες της Αστυνομίας της Σιγκαπούρης.

Μαζί με τη δημιουργία ψεύτικων ιστότοπων, οι απατεώνες χρησιμοποιούν “phishing” για να λάβουν προσωπικά στοιχεία όπως τα στοιχεία του τραπεζικού σας λογαριασμού, τον προσωπικό αριθμό αναγνώρισης (PIN), τον αριθμό της πιστωτικής σας κάρτας ή τον αριθμό της ταυτότητας.

Η πιο κοινή μέθοδος ηλεκτρονικού ψαρέματος (phishing) είναι να σας στείλουν ένα ψεύτικο μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου υποτίθεται από έναν ιστότοπο όπως η τράπεζά σας, το Amazon ή το PayPal. Το μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μπορεί να σας ζητήσει να επιβεβαιώσετε μια παραγγελία ή να πληρώσετε ένα τιμολόγιο, για παράδειγμα, ή να σας ενημερώσει ότι ο λογαριασμός σας έχει ανασταλεί. Αυτά τα ηλεκτρονικά μηνύματα ηλεκτρονικού ψαρέματος περιέχουν συνδέσμους που σας μεταφέρουν σε ψεύτικες ιστοσελίδες που μοιάζουν με πραγματικές τοποθεσίες αγορών και, στη συνέχεια, προσπαθούν να σας κάνουν να αποκαλύψετε τα προσωπικά σας στοιχεία.

Ορισμένοι απατεώνες χρησιμοποιούν επίσης αναδυόμενα μηνύματα, που λένε ότι ο υπολογιστής σας έχει μολυνθεί από ιό ή σας ζητά να ενημερώσετε ένα λογισμικό.

Οι απώλειες από αυτές τις απάτες είναι τεράστιες. Πέρυσι, οι καταναλωτές έχασαν τουλάχιστον 99 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ σε απάτες που αφορούσαν συναλλαγές ηλεκτρονικού εμπορίου, αποστολείς ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και άλλα, δήλωσε η αστυνομία, μέχρι 70% από το 2016. Οι απάτες πλαστογράφησης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου κοστίζουν πιο πολύ, στα 43 εκατομμύρια δολάρια, με απώλειες 5,7 εκατομμυρίων δολαρίων.

Σε ένα άλλο είδος απάτης, ένας 60χρονος έβαλε τα προσωπικά του στοιχεία σε μια ιστοσελίδα που μοιάζει με την επίσημη ιστοσελίδα της αστυνομίας αφού έλαβε κλήση από πρόσωπο που ισχυρίζεται ότι είναι αστυνομικός. Ανακάλυψε σύντομα ότι 300.000 δολάρια είχαν ληφθεί από τον τραπεζικό του λογαριασμό (prestamos solo dni rapidos).

Η αστυνομία προειδοποίησε τους καταναλωτές τον περασμένο Δεκέμβριο να προσέχουν από ψεύτικα μηνύματα από αερογραμμές που ζητούν προσωπικές πληροφορίες και στοιχεία πιστωτικών καρτών. Περίπου την ίδια στιγμή, μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που ισχυρίζονται ότι το PayPal “δεν μπόρεσε να επαληθεύσει τις πρόσφατες συναλλαγές σας” ζητούν από ανυποψίαστους καταναλωτές να παράσχουν τη διεύθυνση κατοικίας τους και τις πληροφορίες πιστωτικών καρτών για να επιλύσουν ψευδή προβλήματα.